Tarratulostinkaupan toimitusehdot

1. YLEISET EHDOT

1. YLEISET EHDOT Tarratulostinkauppa.fi on Avomosse Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa hyödykkeiden myyjänä on Avomosse Oy, Lohja (Y: 2501196-1). Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Avomosse Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Avomosse Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät tarratulostinkaupan kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Avomosse Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Avomosse Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Avomosse Oy ei kohtuudella voi voittaa. Avomosse Oy on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. ASIAKAS

Avomosse Oy myy tuotteita pääasiassa yritys- ja julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat kauppatavaran ammatilliseen käyttöön Suomeen tai ulkomaille. Tuotteita myydään myös täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja).

Yritysasiakkaiden ja Avomosse Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty. Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite. Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Avomosse Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Avomosse Oy:n järjestelmään.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu Avomosse Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Avomosse Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä tarratulostinkaupan asiakaspalveluun tatu@asiakaspalvelu.fi.

3. TUOTTEET JA HINNASTO

Hinnat, jotka näkyvät tuotteen alla ovat alvittomia, Alv lisätään tilausvaiheessa.Hinnat eivät sisällä kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä tarratulostinkaupassa tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

Ammattituotteita myydään kuluttajille ainoastaan yrityskaupan säännöillä. Tuotteiden asentaminen, käyttöönotto ja käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista.

4. MAKSUTAVAT

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla:

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Tarratulostinkauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oyj.

Suomen Verkkomaksut Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard -korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oyj on myös maksun saaja.

Suomen Verkkomaksut Oyj

y-tunnus: 2122839-7

Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit:

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun Suomen Verkkomaksut Oyj (2122839-7) toteuttaa yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kuluttajan kannalta palvelu toimii täsmälleen perinteisen verkkomaksamisen tavoin.

5. TOIMITUSTAVAT

Tarratulostinkaupan toimitustapa on posti. Paketti toimitetaan lähimpään postiin, josta se on noudettavissa annetulla seurantanumerolla 2 arkipäivän kuluessa paketin lähettämisestä.

Toimituskulut näkyvät tilausta tehtäessä.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 2-5 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

Tarratulostinkauppa ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Tarratulostinkaupasta riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 7 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Tarratulostinkaupan ehtojen mukaisesti.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

6. PALAUTUSOIKEUS

Tarratulostinkaupasta ostetuilla tuotteilla on 32 päivän palautusoikeus. Asiakaspalautukset ja huoltotoimitukset tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella. Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa . Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa selvitys palautuksen syystä tai huollon tarpeesta.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Tarratulostinkaupan maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä tarratulostinkaupan asiakaspalveluun ennen ulkomaan palautuksia/ huoltotoimituksia.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta. Tarratulostinkauppa suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

Tarratulostinkauppa ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Tarratulostinkauppa pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään tarratulostinkaupan käsittely- ja postituskulut.

Yritysasiakkaiden tilaamille normaaleille varastotuotteille Tarratulostinkauppa myöntää rajoitetun 32 vuorokauden palautusoikeuden. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa myyntipakkauksessa. Tuotteen voi palauttaa postin asiakaspalautuksena. Lisää tietoa palautuksesta antaa tatu@tarratulostinkauppa.fi. Palautusoikeus ei koske yli 1000 euron tuotteita, yli 2000 euron arvoisia tilauksia eikä asiakasta varten erikseen tilattuja tuotteita.

7. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Bradyn valmistamilla tuotteilla yhden vuoden takuu. Cabin tuotteilla 2 vuoden takuu. Tarkemmat takuuehdot löytyvät erillisestä valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta tai laittamalla viestiä asiakaspalveluumme tatu@tarratulostinkauppa.fi.

Tarratulostinkauppa pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamiseen on varattava aina 3-5 arkipäivää. Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Tarratulostinkauppa ohjaa asiakkaansa ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote Tarratulostinkaupan kautta huoltoon. Tarratulostinkauppa katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen huoltomme kautta korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.

Huoltoaika-arvio Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 10-15 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Tarratulostinkauppa ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Tarratulostinkaupalla myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Tarratulostinkaupan käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine).

8. REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Tarratulostinkauppa pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen tatu@tarratulostinkauppa.fi. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

9. VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSKAUPASSA

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Tarratulostinkauppa ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Tarratulostinkaupan korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Tarratulostinkaupan vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Tarratulostinkauppa pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Lisätietoja huolloista voi pyytää tarratulostinkaupan asiakaspalvelusta. Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

Tarratulostinkauppa ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Tarratulostinkauppa ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Tarratulostinkaupan sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Tarratulostinkaupan sopimusehtojen kanssa.